Aamut

Tänään ei päässyt kuudelta ylös, oli pakko nukkua seitsemään. Töihinmenon kannalta sillä ei ole mitään väliä, tykkään vain herätä montaa tuntia ennen töiden alkamista. Ehtii sitten rauhassa käydä koiran kanssa ulkona ja juoda mukillisen, kaksi tai kolme teetä.

Tämä viikko on tuntunut pitkältä, vaikka olin maanantaina vielä vapaallakin. Mieleni on ihan hyvä ja virkeä, mutta jotenkin olen silti hieman epävireessä. On sellainen olo, etten ole ihan niin reipas ja ryhdikäs kuin minun pitäisi olla tai kuin normaalisti olen. Mutta eiköhän se tästä ohi pian mene.

Eilen jäi Teijon metsissä lenkkeily väliin ja ajoinkin lenkille toisaalle Salossa. On täällä hienoja lenkkimaastoja onneksi muuallakin kuin Teijolla. Mutta siellä ne ovat kyllä ensiluokkaiset.

Odotan kovasti että saan istua alas Salon Luonnonmetsäsäätiön puheenjohtajan kanssa neuvotellakseni siitä, mitä työtä voisin säätiössä tehdä. Osaan kirjoittaa ja kuvittelisin osaavani ainakin lyhyen opetuksen jälkeen päivittää myös verkkosivuja. Lisäksi huomasin tiistaisessa kansallispuistoillassa Salon kirjastossa aidosti haluavani puhua luonnosta yleisölle, joten aivan hyvin voisin jonain päivänä jotain säätiön puheosuuksiakin hoitaa!

Harmittaa, etten ole ollut säätiön toiminnassa mukana jo pidempään, koska säätiö ajaa Teijolle toivottavasti perustettavan kansallispuiston asiaa ja olisi ollut hienoa saada olla alusta saakka mukana tässä projektissa. Mutta hyvä että ehdin mukaan edes nyt, sillä jos kansallispuisto todella perustetaan, niin silloin luulisi töitä vasta olevankin!

Toivon säätiön toiminnan kautta saavani tutustua mahdollisimman laajalti Salon alueen luontoharrastajiin. Lintuharrastajat ovat tietenkin minulle tutuinta porukkaa, mutta haluan tuntea kaikki muutkin. Aivan liian kauan olen ollut pois luontomaailmasta. Lapsena harrastin luontoa monipuolisesti ja luonto oli käytännössä koko elämäni. Sitten se unohtui, melkein kymmeneksi vuodeksi, kun rakkaus, opiskelu ja kaupunkiin muuttaminen harhauttivat minua. Mutta nyt aion palata takaisin luonnon pariin.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Variaattorin hihnan vaihto

Lapin äijän keitto

Haluamisesta