Lauantain tunnelmia

Ihmeellisen hyvin sitä sopeutuu uuteen tilanteeseen ja kotiutuu uuteen kotiin, kun perusasiat ovat kohdallaan. Tajusin aamulla asuneeni uudessa kodissani vasta vajaan viikon, mutta tämä todella tuntuu jo kodilta. Tuntuu, kuin olisin ollut täällä jo pitkään.

Tänään jää Teijolla lenkkeily välistä töiden takia. Tässä postauksessa siis kuvituskuvia eiliseltä lenkiltä.

On nimittäin viikonlopputyövuoro napsahtanut kohdalle, mutta sepä ei haittaa mitään. En ole koskaan ollut mikään viikonlopun viihde-eläjä, joten minulle on aivan yhdentekevää, onko minulla arki- vai viikonvaihdevapaita.


Eilen oltiin tietenkin lenkillä ihanissa merimaisemissa ja sen jälkeen ajoin vielä vanhempieni luota hakemaan hieman muuttotavaroita. Pian siellä ovat jäljellä enää loputtomat ja tolkuttoman painavat kirjalaatikot, joiden muuttamisesta en mitenkään selviä yksin.

Illalla laittelin vielä tavarat paikoilleen, järjestin vaatteet henkareilla tangoille ja laiton olohuoneen verhot paikoilleen. Keittiössä on vielä hätäverhoratkaisu, koska siellä ei ole sälekaihtimia joten minun on pitänyt ripustaa ikkunaan vain vähän mitä sattuu. Bagua-kartan mukaan keittiön ikkunan alue on veden aluetta, joten verhon on oltava sininen.


Minun on muutenkin pian tarkkailtava uuden kodin bagua-karttaa huolellisemmin. Toistaiseksi täydellinen on vasta rakkauden ja romanttisen onnen alue (alue 2), jonka halusin saada välittömästi kuntoon. Määrittelen asunnon bagua-alueet feng shuin intuitiivisen koulukunnan mukaan, eli alueiden paikka määrittyy ulko-oven suhteen. Toinen tapa olisi käyttää kompassia, mutta minulla ei ole vielä ollut mahdollisuutta tarkastella täällä ilmansuuntia. Uskon kuitenkin, että lopputulos saattaa olla kompassin kanssa jopa sama kuin ulko-oven kanssa.

Luvassa viikonlopulle on onneksi mukavia työkeikkoja. Maanantaista on nimittäin tulossa raskas päivä: Muutamme siskoni kanssa akvaarioni vanhasta kodistani tänne. Akvaariot ovat tähän saakka olleet entisen mieheni hoivissa ja hän on niitä ihan hyvin hoitanutkin (olen käynyt niitä pari kertaa katsomassa.) Maanantaina saan ne hänen luotaan pois ja samalla se tarkoittaa sitä, että olen saanut kaikki tavarani pois vanhasta, yhteisestä kodistamme.


Lainasin kirjastosta jokin aika sitten Rachel A. Sussmannin Erokirjan. Olen lukenut sitä nyt 70 sivua ja voin kertoa, että sen täydellisempää lukemista juuri tähän eron vaiheeseen ei voi olla. Olen laskeutunut jo jaloilleni ja alkanut hyväksyä tilanteen, joten juuri nyt minun on hyvä lukea tuontyyppistä kirjaa. Se erkaannuttaa minut omasta tilanteestani sopivasti ja auttaa näkemään tapahtumat tavallaan ulkopuolisen, järkevän ihmisen silmin. Erinomaista vertaistukea saa kirjan lukuisista eronneiden naisten tarinoista. Jo nyt kirja on saanut minut näkemään, että asiani voisivat olla todella paljon huonomminkin. Olen selvinnyt tästä kaikesta tuhat kertaa paremmin kuin miten moni muu olisi selvinnyt.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Variaattorin hihnan vaihto

Lapin äijän keitto

Haluamisesta